I alla priser är moms inkluderat.

  1. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

  1. Leveranstid

Vid beställning innan klockan 15.00 vardagar skickar vi normalt beställningen samma dag eller dagen efter.
Leveransen sker via Postnord och tar normalt 1-2 arbetsdagar.
Variationer kan dock förekomma beroende på Postnords utdelningstider samt hög belastning vid stor orderingång.
Du har givetvis rätt att häva köpet utan kostnad.

  1. Frakt

Alla våra produkter levereras fraktfritt vid köp över 500 sek.

  1. Betalningssätt

Vi erbjuder i samarbete med Klarna AB, betalning via Klarna Checkout som uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS. (Payment Card Industry Data Security Standard). Mer information om Klarna finns på www.klarna.se. Alla dina uppgifter hanteras enligt personuppgiftslagens bestämmelser.

  1. Sen betalning

Endast vid val av Klarna faktura. Vid sen betalning tillkommer en förseningsavgift på 50 kr och dröjsmålsränta enligt lag. Detta hanteras av Klarna AB

  1. Ångerrätt

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för kostnader för returfrakten. Ange returorsak “Ångerrätt”. Länk till ångerblankett hittar du här: ångerblankett
Kontakta alltid kundtjänst innan retur.

  1. Reklamationer

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. 3 års reklamationsrätt gäller enligt konsumentköplagen. Kundtjänst sänder en förfrankerad returetikett. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald. Vi återbetalar inom 14 dagar. Ovan gäller ej vår Nöjd Kund Garanti, se punkt 9.

Epost: kundsupport@confidentsmile.se

  1. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol. Vi följer även allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

  1. Nöjd kund garanti

Nöjd-kund-garantin innebär att vi återbetalar produktkostnaden men ej våra faktiska hanteringskostnader som vi haft i samband med beställningen. (Hanteringskostnaden är 2020 totalt 78 sek ink moms som inte är återbetalningsbart)

Blekningsresultatet kan ibland utebli om man inte bleker på rätt sätt och enligt instruktionen som medföljer.

Därför måste du först kontakta vår kundservice för att stämma av om blekningen utförts korrekt och följa våra instruktioner/anvisningar.
Detta kan innebära en förlängd blekningsprocess.
Nöjd Kund garantin gäller i 60 dagar från beställning. Garantin kan endast användas en gång. Vi kräver att du följt institutionerna enligt bruksanvisning och att du gjort minst 10 blekningar. Det måste ha gått 3 veckor från det att du fått din beställning och fakturan måste vara betald. Alla produkter ska returneras i originalförpackning. Du får själv stå för kostnader för returfrakten som ska ske med REK Brev där du ska kunna visa sändnings-ID. Bifogas inte allt enligt ovan gör vi ingen återbetalning. Bifoga beställningsnummer i paketet. Nöjd Kundgaranti gäller endast Startkit från Confidentsmile. Notera att Nöjd Kundgaranti inte gäller om Klarna AB har skickat ut en påminnelse eller om fakturan från Klarna AB har förfallit. Confidentsmile måste först motta returen för att kunna kontrollerna innehållet, betala därför ALLTID fakturan för att undvika att Din retur inte godkänns. Notera att vi hanterar returer på vardagar. När ovan är uppfyllt och VI HAR MOTTAGIT paketet påbörjar vi returproceduren.

OBS: NÖJDKUND GARANTIN GÄLLER ENDAST DIG SOM HANDLAT FRÅN VÅR WEBSHOP.
HAR DU KÖPT VÅRA PRODUKTER FRÅN NÅGON AV VÅRA ÅTERFÖRSÄLJARE GÄLLER ALLTSÅ INTE NÖJDKUND GARANTIN

  1. Lägsta ålder för köp.

Confidentsmile följer gällande lagar och god affärsed och säljer därför inte till personer under 18 år. Genom att godkänna våra villkor i kassan intygar du att du är 18 år eller äldre.

Våra kontaktuppgifter

Epost: kundsupport@confidentsmile.se

Telefon: 070-7912210
Org.nr: 559444-6444

Confident Group AB

Är du Återförsäljare och vill ha våra produkter i ert sortiment?
Tveka inte att skicka ett mail till sales@confidentsmile.se och anmäl ditt intresse – vi hör av oss inom kort. (mailadressen ej för privatkunder)